با استودیو قرمز در ارتباط باشید

4 مدل تیزر برای معرفی کسب و کار شما

اشتراک گذاری

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

در این مقاله قصد دارم 4 مدل تیزر تبلیغاتی را معرفی کنم که هر کسب و کاری به آنها نیاز دارد. در واقع بعد از مطالعه این مطلب متوجه می‌شوید که برای کدام بخش از کسب و کارتان و چه زمانی نیاز به یک تیزر یا آگهی تبلیغاتی دارید. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا در هنگام مذاکره با یک گروه تبلیغاتی، منظور و هدف خود را از ساخت تیزر تبلیغاتی بدرستی بیان کنید.

همچنین آشنایی شما با انواع تیزر و آگهی تبلیغاتی، این امکان را فراهم می‌آورد تا با تشخیص درست اینکه در حال حاضر نیازمند کدام نوع از این موارد هستید، زمان و هزینه‌ای که صرف خواهد شد را در راستای ارتقای بیزینس خود بکار گیرید.

تیزر معرفی برند| Brand video

تبلیغ کردن برای برند ویژگی‌های خود را دارد. از این رو تیزر معرفی برند که گاها با نام official video هم از آن یاد می‌شود نیز، باید دارای ویژگی‌هایی باشد که شاید مهمترین‌اش هویت بخشیدن است. تمام برندهای مطرح دنیا دارای هویت‌اند.

احتمالا همین الان چندتایی از آنها را در ذهن خود مرور کردید. بطور مثال هویت برند خودروسازی لکسوس چیست؟ این برند حتی هویت خود را در نامش هم گنجانده است.

 

برند ویدئو

 

بنظر باید متوجه شده باشید که منظور از تیزر معرفی برند چیست. یک تیزر تبلیغاتی که قرار است برند را معرفی کند به سراغ معرفی محصول یا خدمت نمی‌رود،‌ بلکه با به تصویر کشیدن ارزشی که خریدار با استفاده از آن برند بدست میاورد سعی دارد جایگاه خود را در ذهن او تثبیت کند.

در این نوع تیزر تبلیغاتی که معمولا از چند دقیقه تجاوز نمی‌کند، داستانی از برند روایت می‌شود که احساسات مخاطب را درگیر می‌کند و هویت خود را در ذهن مخاطب حک می‌کند. هویتی که با کوچکترین اشاره به نام برند در برابر چشمانش تداعی خواهد شد.

 

 

مطالعه بیشتر در :
8 سناریوی رایج در تیزرهای تبلیغاتی

 

تیزر معرفی محصول| Commercial video

وقتی به دنبال ساخت تیزر معرفی محصول هستید در واقع قصد دارید محصولتان را برای مشتریان بالقوه پرزنت کنید. بنابراین آنچه که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند، در اصل شناساندن مزیت محصول است. مزیتی که خریداران را مجاب می‌کند تا از بین محصولات و کالاهای مشابه، محصول شما را انتخاب کنند.

شما باید بدنبال نشان دادن وجه تمایز خود از سایر رقبا باشید. این مطلب در ادبیات بازاریابی تحت عنوان مزیت رقابتی عنوان می‌شود و بسیار حائز اهمیت است.

تیزرهای تبلیغاتی که به معرفی محصول می‌‌‌پردازند،‌ غالبا بین 30 تا 60 ثانیه زمان دارند و به یکی از مدل‌های رئال، انیمیشن، موشن گرافیک و یا تلفیقی از این‌ها ساخته می‌شوند.

تیزرهای تبلیغاتی که به معرفی خدمات می‌پردازند هم در همین دسته قرار دارند و ویژگی‌های مربوط به تبلیغ محصول برای آنها هم صدق می‌کند. بنابراین تیزر معرفی محصول یا خدمات را می‌توان در یک طبقه دسته بندی کرد.

 

مطالعه بیشتر: با انواع تبلیغات آشنا شوید.

 

تیزر معرفی مجموعه | Video presentation

تمام مجموعه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها به یک ویدئوی تبلیغاتی نیاز دارند که آن‌ها را معرفی کند. تیزر معرفی مجموعه در واقع حیطه فعالیت و ماموریت هر سازمان را به تصویر می‌کشد. به طور کلی در این نوع تیزر تبلیغاتی به توانمندی‌های یک سازمان در سطح کلان پرداخته می‌شود.

 

معرفی مجموعه

 

از این نوع ویدیو می‌توانید جهت پرزنت مجموعه‌ خود در همایش‌ها، نشست‌ها و مذاکرات تجاری استفاده کنید. امکانات و نقاط قوت سازمان‌تان را بیان کنید و تصویری کلی از مجموعه خود به مخاطبان نشان دهید. اماکن تفریحی و تجاری جزو گروه‌هایی هستند که این مدل از تیزرهای تبلیغاتی بسیار برایشان مناسب است.

زمان در Video presentation بسته به مجموعه مورد نظر متغییر است و می‌تواند از چندین ثانیه تا چندین دقیقه باشد. همانطور که گفته شد در تیزر معرفی مجموعه به نمایش امکانات و توانمندی‌ها پرداخته می‌شود و از بیان جزئیات صرف نظر می‌گردد.

 

مطالعه بیشتر در :
قالب‌های تیزر تبلیغاتی

 

معرفی رویداد | Event Video

ویژگی تیزر معرفی رویداد در این است که محدودیت زمانی دارد. این تیزر در بازه زمانی خاصی باید تاثیرگذار باشد و در واقع پس از گذشتن از تاریخ مد نظر کاربرد نخواهد داشت.

بطور مثال وقتی شما برای فروش فوق‌العاده محصولاتتان یک تیزر تبلیغاتی می‌سازید یا برای شرکت در مسابقه‌ای که با هدف مشخص تدارکدیده‌اید از مخاطبان دعوت می‌کنید، باید در بازه زمانی که مشخص شده است به مقصودتان برسید. به همین خاطر در این مدل سعی می‌شود درکوتاه‌ترین زمان به ساده‌ترین شکل ممکن، موضوع مورد نظر را اطلاع رسانی کرد. چون به احتمال زیاد برند و محصول شما نزد مخاطب شناختهشده است و شما بدنبال پیشبرد اهداف فروش هستید.

 

تیزر رویداد

 

زمان این ویدئوها معمولا از یک دقیقه تجاوز نمی کند و از سبک رئال یا موشن گرافیک و یا انواع دیگر ساخت تیزر تبلیغاتی استفاده می‌شود.

هر کسب و کاری از این 4 مدل تیزر یا آگهی تبلیغاتی می‌تواند در راستای ارتقاء خود بهره ببرد. تشخیص اینکه کدام یک از این مدل‌ها در حال حاضر بکار بیزینس شما می‌آید شاید برایتان دشوار باشد، اما برای عوامل استودیو قرمز با پرسش‌هایی که از فضای کسب و کارتان و هدف ساخت تیزر تبلیغاتی مطرح می‌کنند به مراتب ساده‌تر خواهد بود.

بطور مثال شاید بنظر شما ساخت ویدئوی تبلیغاتی که حاوی تصاویری از فضای تولید و کارخانه باشد، گزینه مناسبی برای تبلیغات باشد. اما بعد از مشاوره تیم استودیو قرمز به این نتیجه برسید که این موضوع چندان هم برای مخاطب اهمیت ندارد و هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی را بهتر است در مدل دیگری صرف کنید.

مطالب بیشتر

ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای
تبلیغات

ساخت تیزر تبلیغاتی

زمانی که در حال خواندن این متن هستید حتما به فکر ساخت تیزر تبلیغاتی برای معرفی محصول یا خدماتتان افتاده‌اید. جای درستی آمده‌اید، استودیو قرمز

سناریوی تبلیغاتی
تبلیغات

8 سناریوی رایج در تیزرهای تبلیغاتی

امروزه اهمیت سناریو نویسی در تبلیغات دست کمی از دیگر حوزه‌های تولید فیلم ندارد. حتی شاید این کار به مراتب سخت‌تر هم باشد، چرا که