با استودیو قرمز در ارتباط باشید

آشنایی با ساختار دوربین عکاسی+ویدئو

ساختار دوربین عکاسی

اشتراک گذاری

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

سخت‌ترین بخش شروع یک کار جدید ورود به آن است. اما به محض برداشتن اولین گام متوجه می‌شوید که چقد نگرانی شما بی‌مورد بوده است. من رضا ملکی موسس استودیو قرمز اینجا هستم تا با آموزش عکاسی به زبان ساده تجربه‌ای لذت بخش را به شما هدیه کنم و در برداشتن قدم اول کمک‌تان کنم. این دوره آموزش عکاسی بصورت ویدئویی و کاملا رایگان در اختیار شماست.

سرفصل‌های آموزش عکاسی

برای شروع بیایید با سرفصل این دوره آموزش عکاسی آشنا شویم:

  1. آشنایی با ساختار دوربین عکاسی
  2. نحوه صحیح استفاده از بند دوربین عکاسی
  3. نحوه صحیح دست گرفتن دوربین عکاسی
  4. نقش دیافراگم در عکاسی
  5. لنز در عکاسی
  6. شاتر چیست و چکار می‌کند
  7. حساسیت iso چیست و چگونه عمل می‌کند
  8. وایت بالانس یا تراز سفیدی چیست
  9. حالت‌های دوربین عکاسی
مطالعه بیشتر در :
از بند دوربین عکاسی چطور استفاده کنیم؟+ویدئو

دو بخش اصلی دوربین

برای شروع آموزش عکاسی باید این مطلب را خوب یاد بگیرید که سنگ بنای عکاسی “نور” است. یعنی بیشتر ابزارهایی که در دوربین عکاسی تعبیه شده به نوعی برای کنترل و مدیریت نوری است که قرار است عکس نهایی را تشکیل دهد. به همین منظور 2 بخش اصلی دوربین عکاسی که یکی لنز و دیگری بدنه است دارای ابزارهایی برای تنظیم نور ورودی به دوربین است.

بدنه دوربین

اینکه کدام بخش اهمیت و سهم بیشتری در کیفیت عکس ثبت شده دارند مدت‌هاست در بین علاقمندان مورد بحث است. برخی معتقدند با خرید یک بدنه (body) میان رده درکنار یک لنز با کیفیت می‌توان نتیجه بهتری گرفت. در نقطه مقابل بعضی هم عقیده دارند برای دستیابی به بهترین نتیجه باید هم از یک لنز قوی و هم از یک بادی تمام عیار استفاده کرد.

لنز دوربین

در هر حال فرقی نمی‌کند حق را به کدام دسته می‌دهید. اگر ساختار دوربین عکاسی را به خوبی درک کنید و نقش هر کدام را در بهبود کیفیت ثبت عکس نهایی بدانید قطعا می‌توانید با دوربین‌های نه چندان حرفه‌ای هم به بهترین شکل عکاسی کنید.

برای اینکه با ساختار دوربین عکاسی آشنا شوید ویدئو زیر را تماشا کنید.

مطالب بیشتر

ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای
تبلیغات

ساخت تیزر تبلیغاتی

زمانی که در حال خواندن این متن هستید حتما به فکر ساخت تیزر تبلیغاتی برای معرفی محصول یا خدماتتان افتاده‌اید. جای درستی آمده‌اید، استودیو قرمز

سناریوی تبلیغاتی
تبلیغات

8 سناریوی رایج در تیزرهای تبلیغاتی

امروزه اهمیت سناریو نویسی در تبلیغات دست کمی از دیگر حوزه‌های تولید فیلم ندارد. حتی شاید این کار به مراتب سخت‌تر هم باشد، چرا که